Actualitat
Actualitat
Javajan. Què és Google My Business i com crear una fitxa d’empresa?

Què és Google My Business?

Google My Business és una eina gratuïta de Google, la qual posa a la disposició de les empreses i negocis locals, un servei per impulsar la presència a Internet i destacar sobre la competència. En definitiva, és una plataforma que permet informar directament del teu negoci als usuaris.

Aquesta mostra la fitxa de la teva empresa a la primera pàgina de Google i t’ajuda a captar l’atenció dels usuaris més ràpidament. El seu objectiu és connectar el teu negoci o botiga online amb Google, i així el client té constància de la teva empresa.  A més, inclou ressenyes, és a dir, opinions dels usuaris que deixen a la teva pàgina i les quals t’ajuden a augmentar la presència online, mostrar confiança i credibilitat. Aquest sistema de valoracions indica com de contents o descontents estan els clients el teu negoci mitjançant estrelles (d’1 estrella: dolent a 5 estrelles: excel·lent).

Característiques i beneficis de Google My Business:

  • Permet actualitzar la informació del teu negoci.
  • Permet afegir imatges de qualitat.
  • Proporciona estadístiques personalitzades.
  • Administració de les dades des de qualsevol lloc amb l’aplicació Android de Google My Business.
  • Possibilitat de connectar directament amb fans i clients a partir de notícies, esdeveniments i altres novetats.
  • T’ajudarà a incrementar la visibilitat i destacar sobre altres empreses.
  • Mostrar informació sobre el teu negoci com ara horaris, lloc web, número de telèfon, etc.

Funcions de Google My Business

  • Mostrar ressenyes i valoracions dels teus clients.
  • Rebre informació per part dels clients.
  • Donar informació als clients.
  • Fer seguiment i veure estadístiques del teu negoci.

Passos per crear un perfil de Google My Business:

Per tal de crear un perfil de Google My Business, cal estar registrats anteriorment a Google. Una vegada registrat, cal accedir a la web de la plataforma i fer clic a “Començar ara”.

Passos:

  • Afegir informació del negoci (nom d’empresa, ubicació,…)
  • Situar en el mapa el marcador sobre la ubicació exacta la qual es troba l’empresa.
  • Seleccionar la zona de servei on treballem.
  • Afegir la categoria que millor descrigui l’empresa.
  • Afegir informació de contacte (telèfon, URL del lloc web…)
  • Verificar la fitxa de l’empresa a Google.

Verificació de la fitxa d’empresa:

A l’hora de verificar la fitxa, es realitza mitjançant 2 mètodes disponibles:

  • Verificació postal: Google envia una carta amb el codi de verificació a l’empresa (aquesta tarda entre uns 10-15 dies). Una vegada tenim aquesta carta, introduïm el codi de verificació i ja tindrem activa la fitxa.
  • Verificació per telèfon: a l’hora de verificar la fitxa d’empresa per telèfon, caldrà introduir el número de telèfon per rebre el missatge i introduir el codi per activar la fitxa.

 

 

Entradas Relacionadas