

Què és Google My Business?
Google My Business és una eina gratuïta de Google, la qual posa a la disposició de les empreses i negocis locals, un servei per impulsar la presència a Internet i destacar sobre la competència. En definitiva, és una plataforma que permet informar directament del teu negoci als usuaris.
Aquesta mostra la fitxa de la teva empresa a la primera pàgina de Google i t’ajuda a captar l’atenció dels usuaris més ràpidament. El seu objectiu és connectar el teu negoci o botiga online amb Google, i així el client té constància de la teva empresa. A més, inclou ressenyes, és a dir, opinions dels usuaris que deixen a la teva pàgina i les quals t’ajuden a augmentar la presència online, mostrar confiança i credibilitat. Aquest sistema de valoracions indica com de contents o descontents estan els clients el teu negoci mitjançant estrelles (d’1 estrella: dolent a 5 estrelles: excel·lent).
Característiques i beneficis de Google My Business:
- Permet actualitzar la informació del teu negoci.
- Permet afegir imatges de qualitat.
- Proporciona estadístiques personalitzades.
- Administració de les dades des de qualsevol lloc amb l’aplicació Android de Google My Business.
- Possibilitat de connectar directament amb fans i clients a partir de notícies, esdeveniments i altres novetats.
- T’ajudarà a incrementar la visibilitat i destacar sobre altres empreses.
- Mostrar informació sobre el teu negoci com ara horaris, lloc web, número de telèfon, etc.
Funcions de Google My Business
- Mostrar ressenyes i valoracions dels teus clients.
- Rebre informació per part dels clients.
- Donar informació als clients.
- Fer seguiment i veure estadístiques del teu negoci.
Passos per crear un perfil de Google My Business:
Per tal de crear un perfil de Google My Business, cal estar registrats anteriorment a Google. Una vegada registrat, cal accedir a la web de la plataforma i fer clic a “Començar ara”.
Passos:
- Afegir informació del negoci (nom d’empresa, ubicació,…)
- Situar en el mapa el marcador sobre la ubicació exacta la qual es troba l’empresa.
- Seleccionar la zona de servei on treballem.
- Afegir la categoria que millor descrigui l’empresa.
- Afegir informació de contacte (telèfon, URL del lloc web…)
- Verificar la fitxa de l’empresa a Google.
Verificació de la fitxa d’empresa:
A l’hora de verificar la fitxa, es realitza mitjançant 2 mètodes disponibles:
- Verificació postal: Google envia una carta amb el codi de verificació a l’empresa (aquesta tarda entre uns 10-15 dies). Una vegada tenim aquesta carta, introduïm el codi de verificació i ja tindrem activa la fitxa.
- Verificació per telèfon: a l’hora de verificar la fitxa d’empresa per telèfon, caldrà introduir el número de telèfon per rebre el missatge i introduir el codi per activar la fitxa.