Actualitat

Actualitat

Javajan. Errors de disseny que cal evitar en un ecommerce

A vegades no som conscients de certs aspectes que cal tenir en compte en el disseny d’un e-commerce, i aquests podem ser realment importants i a causa, ens podem perjudicar. A més, el fet que el sector del comerç electrònic està en augment i que cada vegada són més els clients que accedeixen en aquest món i creen botigues online per vendre els seus productes o serveis, és important tenir en compte diversos aspectes.

És per això, que a continuació us mostrem diversos errors que hauríem d’evitar en el disseny d’un e-commerce, però primerament mostrem els tipus d’e-commerce presents al mercat:

  • B2B (Business to Business) – Comerç electrònic que realitza transaccions comercials entre empreses.
  • B2C (Business to Consumer) – Empreses que comercialitzen els productes a consumidors finals. Relació comerciant – client final.
  • C2B (Consumer to Business) – En aquest cas, el consumidor ofereix els seus serveis a una empresa determinada.
  • C2C (Consumer to Consumer) – Agrupació de consumidors a una plataforma dedicada a la venta, com Ebay.

Errors de disseny que cal evitar:

  • Imatges de poca qualitat i no optimitzades – És important mostrar imatges atractives i de qualitat, per tal d’atreure a l’usuari i al mateix temps optimitzar-les per millorar el posicionament SEO del lloc web.
  • Disseny sobrecarregat – Optar per un disseny sobrecarregat provocarà que els usuaris de la web marxin del lloc i busquin altres pàgines de la competència. Per tant, cal utilitzar una interfície adequada i centrar-se amb l’experiència de l’usuari, escollint plantilles simples i elegants, comptant amb una bona arquitectura de la informació.
  • Pàgina web antiga – Utilitzar una interfície antiga farà que la web perdi usuaris i afectarà les compres. És per això, que el disseny responsive cada vegada és més important, ja que els usuaris volen comoditat i aspectes pràctics i còmodes.
  • No tenir en compte la usabilitat web – Important evitar servidors dolents o una sobrecàrrega a la pàgina, ja que ens pot perjudicar i perdre clients. És per això, que la navegació, el disseny i el contingut són factors importants a tenir presents per oferir una bona experiència d’usuari.
  • Utilitzar tipografies i colors sense tenir en compte el disseny – No cal sobrecarregar la pàgina de colors i tipografies diverses, ja que menys és més. Per tant, utilitzar dos o tres colors són suficients per mostrar la imatge corporativa de l’empresa i donar confiança a l’usuari.
  • Deixar pàgines en blanc o sense contingut – Cal tenir en compte totes les seccions de la web, per tant, si tenim una categoria de producte que no té estoc o que en aquell moment no està disponible, és important i recomanable eliminar-la o deshabilitar-la temporalment.
  • No tenir pàgina de “Contacte” i “Sobre nosaltres” – En alguns e-commerce trobem a faltar la presència de pàgines com la de contacte i/o sobre nosaltres, i això és desfavorable per qualsevol web, ja que aquestes pàgines mostren confiança i els usuaris volen saber a qui i on compren els productes.

Notícies relacionades