Actualitat
Actualitat
Javajan. Google Analytics 4: Què és i per què fer el canvi ara?

Durant dècades, Google Analytics ha estat l’eina més utilitzada pels especialistes per a recollir dades dels seus negocis, del rendiment de campanyes o impacte dels continguts en línia i, d’aquesta manera, facilitar la presa de decisions. Tanmateix, tal com Google afirma en el seu comunicat, «en el panorama de mesurament actual, les empreses han d’afrontar nous desafiaments per a comprendre els viatges complexos i multiplataforma dels seus clients, al mateix temps que prioritzen la privacitat de l’usuari».

 

Per aquest motiu, Google va presentar fa més de dos anys Google Analytics 4, però ara, finalment, ha anunciat que Universal Analytics -el Google Analytics actual- deixarà de funcionar l’1 de juliol de 2023. Ha arribat el moment de canviar a Google Analytics 4 (GA4).

 

Quin és el canvi?

 

La tecnologia Universal Analytics es va crear per a un mesurament en línia molt focalitzada en la web d’escriptori (cerques en ordinador), sessions independents i dades de les cookies. No obstant això, aquest sistema de mesurament s’està tornant obsoleta ràpidament perquè la tecnologia i el comportament dels usuaris i consumidors ha canviat molt en pocs anys. 

 

El nou Google Analytics 4 opera en totes les plataformes, no depèn exclusivament de les cookies i utilitza un model de dades basat en esdeveniments per a oferir un mesurament centrat en l’usuari. Gràcies a la tecnologia machine learning, genera insights predictius sobre el comportament i les conversions dels usuaris. A més, no emmagatzema les adreces IP, la qual cosa afavoreix el compliment de les normes de privacitat.

 

Quan és el canvi?

 

Universal Analytics deixarà de recollir i processar dades a partir de l’1 de juliol de 2023. En el cas d’Analytics 360, hi haurà tres mesos addicionals de processament de dades, fins a octubre de 2023, ja que es va presentar fa molt poc.

 

Finalment, l’1 de gener de 2024, l’històric de dades emmagatzemat per Universal Analytics deixarà de ser consultable.

 

Per què fer el canvi ara?

 

Com el canvi és inevitable, considerem que és millor anticipar-se com més aviat millor i començar amb Google Analytics 4 per les següents raons:

 

  • Per començar a recollir dades seguint el nou sistema de mesurament de Google i mantenir un històric. Fins a finals de 2023, pots utilitzar els dos sistemes de mesurament i realitzar comparatives.
  • Per no perdre dades i començar a acumular un històric de dades, ja que a partir de 2024 desapareixerà el que tens ara.
  • Per familiaritzar-te amb la nova interfície i amb el nou sistema de mesurament. D’aquesta manera, la transició serà molt més senzilla.
  • Per millorar el teu posicionament i augmentar conversions i vendes. Treballar amb els nous paràmetres de mesurament de Google et permetrà aprofitar els beneficis del nou sistema de mesurament en la teva presa de decisions.

 

Si necessites ajuda amb la configuració i personalització de Google Analytics 4, o vols que t’assessorem en la definició i mesurament dels teus objectius, contacta amb nosaltres i el nostre equip d’experts estaran encantats a ajudar-te. 

 

No et quedis enrere i comença a utilitzar GA4 com més aviat millor!

Entradas Relacionadas