

El quality score o qualitat d’usuari web és la forma en què les empreses treballen la qualitat i no la quantitat del tràfic web dels diferents canals d’adquisició. Aquesta qualitat és una puntuació dels anuncis de les campanyes de Google Ads, la qual va entre l’1 i el 10 i per cada paraula clau.
El Quality Score s’aplica quan la campanya fa temps que funciona i afecta la posició en què es mostren els anuncis a les pàgines de Google. Normalment, necessita 3 dies per obtenir bons resultats i poder afegir una qualificació.
Per a què serveix el Quality Score?
El Quality Score serveix perquè els anunciants puguin conèixer si les seves campanyes a Google Ads funcionen, i saber els seus punts forts i dèbils, i així perfeccionar la campanya per fer-la més efectiva.
Com es calcula el Quality Score a Google Ads:
El Quality Score a Google Ads es calcula segons:
- Rellevància de l’anunci – indica el grau de rellevància de l’anunci respecte a les cerques que realitzen els usuaris.
- Percentatge de clics previst (CTR) – es basa segons l’historial de clics que ha generat l’anunci i realitza una comparació amb la competència.
- Experiència de la pàgina de destí – indica la qualitat de l’experiència que té l’usuari quan visita la web.
Com ha de ser la pàgina de destí perquè tingui un elevat Quality Score?
- Rellevància de la pàgina web i vinculació amb l’anunci de Google Ads.
- Contingut rellevant i optimitzat pel SEO.
- Bona velocitat de càrrega de la pàgina web.
- Comptar amb un servidor segur.
- Qualitat i relació de les imatges, texts, enllaços interns, etc.