Actualitat
Actualitat
Javajan. Mapes de calor i la seva importància en una pàgina web

Un mapa de calor és una representació gràfica a partir de colors càlids que ens permeten analitzar l’atenció dels usuaris en les diferents seccions de la pàgina web. El seu objectiu és obtenir dades útils per conèixer el comportament dels usuaris.

L’origen d’aquests mapes ve del “eye tracking”, utilitzada en psicologia i màrqueting per detectar què observa l’usuari al veure una imatge o text.

La representació es mostra de la següent manera:

  • Colors càlids (vermell, taronja i groc) – zones on hi ha major interès per part de l’usuari.
  • Colors freds (verds i blaus) – zones on hi ha pitjors resultats i poc interès per part de l’usuari.

Existeixen diversos mapes de calor segons el seu ús en el màrqueting digital:

  • Mapes de calor per clics (Clicks maps) – representen les zones on els usuaris fan clic amb més freqüència, i per tant, són els més fiables quant a resultats, ja que és una acció concreta i efectiva.
  • Mapes de calor per moviment del ratolí (Mouse movement Heatmaps) – representen les zones on l’usuari ha passat el ratolí, i on si ha estat més temps, per tant, ens ajuden a identificar les zones amb més activitat.
  • Mapes de calor scroll (Scroll Heatmaps) – són mapes que serveixen per pàgines llargues i tenen molt scroll, i per tant, ens donen informació fins a quin punt de la pàgina web els usuaris han arribat, quan deixen de fer scroll, on els capta més l’atenció, etc.

Per a què serveix un mapa de calor?

  • Conèixer els espais on posar publicitat – ens permet conèixer quins són els llocs més idonis per posar anuncis a la pàgina web. No és recomanable posar publicitat als llocs més calents de la web.
  • Conèixer els elements més visitats de la web – gràcies als mapes de calor podem veure quins són els espais o elements més visitats de la pàgina web, i posar-hi allà la informació més rellevant o la que volem que atregui més l’atenció.
  • La taxa de rebot a la pàgina web disminuiria – ja que l’usuari en fer clic a la pàgina demostra que té interès pels nostres continguts.
  • Milloraria l’experiència de l’usuari – perquè oferir informació útil i rellevant a l’usuari al lloc on ell acostuma a buscar-la, milloraria la seva experiència a la pàgina web.

Entradas Relacionadas