Actualitat

Actualitat

Javajan. El posicionament ASO i els seus avantatges

El posicionament ASO (App Store Optimization) és una estratègia de màrqueting, igual que el posicionament SEO de qualsevol pàgina web, però en aquest cas sobre les aplicacions mòbils dins les botigues d’apps com Google Play o App Store.

El seu objectiu és tenir visibilitat dins d’aquestes botigues, així com incrementar el tràfic i millorar la taxa de conversió.

Els avantatges d’utilitzar una estratègia ASO són els següents:

  • Més visibilitat a l’aplicació mòbil
  • Augment del nombre de descàrregues
  • Poca inversió
  • Més engagement

A continuació us adjuntem els factors a tenir en compte a l’hora d’optimitzar el posicionament ASO de l’aplicació mòbil:

  • Títol: Ha d’incloure el nom de l’empresa o marca i la paraula clau especifica que millor representi l’aplicació.
  • Descripció: Cal introduir una descripció atractiva i que inclogui una descripció de l’empresa, explicant les funcionalitats i avantatges de l’aplicació i així captar l’atenció dels usuaris. Descripció de 4.000 caràcters + incloure una keyword dins del text.
  • Icona o logotip: És recomanable dissenyar una icona original amb els colors que representen la marca o empresa, per poder-te diferenciar de la competència i transmetre qualitat.
  • Categories o etiquetes: És important classificar l’aplicació mòbil dins una categoria o etiqueta per tal que els usuaris trobin més fàcilment l’aplicació i puguin descarregar-se-la.
  • Captures de pantalla: Són importants, ja que mostren com és internament l’aplicació abans de descarregar-la. A Google Play només es permet 8 imatges i a App Store 5.
  • Valoracions: En aquesta secció podem veure els comentaris dels usuaris, ja que és el primer que es miren abans de descarregar-se l’aplicació i ens ajuda a detectar els aspectes de millora i una forma de fidelitzar els usuaris.
  • Afegir botons de xarxes socials: Una forma de promoure l’aplicació mòbil és incloure botons de xarxes socials, per tal que els usuaris puguin compartir l’app als seus perfils socials.

Eines d’ajuda pel posicionament ASO:

  • Google Adwords: la plataforma de Google ens mostra quines són les paraules clau més rellevants pels usuaris, i així conèixer quines són les més importants per posicionar l’app.
  • App Snippet Preview: Ens permet tenir una visualització prèvia de l’aplicació abans de ser publicada a les botigues virtuals com Google Play o App Store, i així veure els errors i modificar-los abans de ser llançada.
  • Sensor Tower: Plataforma per conèixer el nombre de descàrregues de la nostra aplicació, una estimació dels ingressos que podem obtenir i les tendències de mercat de les aplicacions.

Notícies relacionades