Actualitat

Actualitat

Javajan. Com escollir la millor keyword en una estratègia SEO

Cada vegada és més important realitzar una investigació de paraules clau en qualsevol estratègia SEO, per tal de millorar la qualitat del tràfic a la pàgina web i posicionar-te a les primeres posicions de Google.

Per tant, a continuació us adjuntem com definir correctament les paraules clau a l’estratègia.

  1. Definir el mercat al qual ens adrecem

És important definir correctament el nínxol de mercat al qual ens volem adreçar, i per tant, cal ajustar les paraules clau segons el negoci. També es recomana barrejar short tails i long tails i canviar-les durant el temps, per tal que no sempre siguin les mateixes.

  1. Analitzar la freqüència de cerques i la seva competència.

Una vegada definit el mercat, cal analitzar quines keywords s’adapten més a l’estratègia establerta, i per fer-ho, tenim 3 eines que ens permeten saber quines són les més correctes i les que tenen més volum de cerca i més/menys competència.

Les eines són les següents:

  • Google Keyword Planner – obtindrem un llista per saber quines són les més utilitzades i la quantitat de tràfic que pot generar.
  • Google Trends – plataforma on poden conèixer com i què busquen els usuaris segons la zona geogràfica i conèixer com canvia la tendència de cerca en el temps.
  • Sem Rush – és la plataforma més extensa per conèixer les paraules clau a utilitzar i quines tenen més competència, i oferir-te paraules relacionades.

A més, Google, és l’encarregat de decidir quins resultats mostra segons la intenció de cada usuari quan cerca pel navegador. Per això, distingim 4 tipus de keywords:

  • Keywords informatives – Paraules que proporcionen informació quan l’usuari té un problema o busca una solució. Cal tenir en compte l’atracció de la paraula.
  • Keywords transaccionals – Paraules que tenen l’objectiu de buscar una acció, és a dir, comprar X producte o demanar X servei. Cal tenir en compte el desig de la paraula.
  • Keywords d’investigació comercial – Paraules que s’utilitzen per comparar i veure quina és la que més s’adapta al que estem buscant.
  • Keywords de navegació – Paraules on l’usuari té clar el que busca o vol i per tant, tenen el lloc específic.

Notícies relacionades