Cada vegada és més important realitzar una investigació de paraules clau en qualsevol estratègia SEO, per tal de millorar la qualitat del tràfic a la pàgina web i posicionar-te a les primeres posicions de Google.
Per tant, a continuació us adjuntem com definir correctament les paraules clau a l’estratègia.
- Definir el mercat al qual ens adrecem
És important definir correctament el nínxol de mercat al qual ens volem adreçar, i per tant, cal ajustar les paraules clau segons el negoci. També es recomana barrejar short tails i long tails i canviar-les durant el temps, per tal que no sempre siguin les mateixes.
- Analitzar la freqüència de cerques i la seva competència.
Una vegada definit el mercat, cal analitzar quines keywords s’adapten més a l’estratègia establerta, i per fer-ho, tenim 3 eines que ens permeten saber quines són les més correctes i les que tenen més volum de cerca i més/menys competència.
Les eines són les següents:
- Google Keyword Planner – obtindrem un llista per saber quines són les més utilitzades i la quantitat de tràfic que pot generar.
- Google Trends – plataforma on poden conèixer com i què busquen els usuaris segons la zona geogràfica i conèixer com canvia la tendència de cerca en el temps.
- Sem Rush – és la plataforma més extensa per conèixer les paraules clau a utilitzar i quines tenen més competència, i oferir-te paraules relacionades.
A més, Google, és l’encarregat de decidir quins resultats mostra segons la intenció de cada usuari quan cerca pel navegador. Per això, distingim 4 tipus de keywords:
- Keywords informatives – Paraules que proporcionen informació quan l’usuari té un problema o busca una solució. Cal tenir en compte l’atracció de la paraula.
- Keywords transaccionals – Paraules que tenen l’objectiu de buscar una acció, és a dir, comprar X producte o demanar X servei. Cal tenir en compte el desig de la paraula.
- Keywords d’investigació comercial – Paraules que s’utilitzen per comparar i veure quina és la que més s’adapta al que estem buscant.
- Keywords de navegació – Paraules on l’usuari té clar el que busca o vol i per tant, tenen el lloc específic.