Actualitat

Actualitat

Javajan. Linkbuilding. Què és i els seus avantatges

El linkbuilding, és una estratègia de SEO Off-Page, per generar enllaços de qualitat, augmentar l’autoritat i la visibilitat del negoci online o pàgina web. L’objectiu principal del linkbuilding, és que una pàgina web sigui considerada com a rellevant pels cercadors de Google. Per tant, Google premia a les pàgines que tinguin enllaços cap a altres llocs web, sempre que, aquests enllaços siguin d’acord amb la temàtica de la web, és a dir, que siguin enllaços rellevants i de qualitat.

Hi ha 3 formes per adquirir links:

  • Enllaços naturals: no requereixen cap acció especifica, només es basen a crear bon contingut cap als usuaris. Es donen de forma natural.
  • Enllaços manuals: s’aconsegueixen a través de tècniques de linkbuilding, com ara donar-se d’alta en directoris.
  • Enllaços creats: és el tipus d’enllaç que menys valor té, però cal anar amb compte perquè pot penalitzar-te si s’utilitza de forma agressiva o com spam. Poden ser, comentaris i firmes a fòrums, guest posting, etc.

Per conèixer els avantatges d’utilitzar linkbuilding, cal saber com és un link de qualitat. Per tant, aquest ha de tenir: rellevància (rellevant pel context i la pàgina), valor humà (si aquest afegeix un valor afegit i millora l’experiència), autoritat i confiança i aspectes tècnics (si l’enllaç és indexable, té bones etiquetes, ben col·locat a la web, etc).

Després de conèixer com és un link de qualitat, us mostrem els avantatges d’utilitzar la tècnica de SEO, linkbuilding:

  • Aporta força
  • Aporta notorietat de marca
  • Augmenta la visibilitat
  • Afavoreix la indexació pels robots.
  • Millora l’autoritat

Finalment, us mostrem alguns exemples de tècniques de linkbuilding que s’utilitzen per millorar el SEO Off-Page de qualsevol pàgina web:

  • Linkbaiting: tracta de crear continguts rellevants que aconsegueixen ser enllaçats de forma natural. És una tècnica que requereix temps i originalitat per ser efectiva.
  • Notes de premsa: si aquesta està contextualitzada dins el sector del negoci o pàgina web, ens ajuda a aconseguir autoritat. És aconsellable no enviar la mateixa nota de premsa a tots els mitjans, cal fer-les diferents amb continguts originals i evitar la duplicitat.
  • Guest posts: consisteix a escriure com a invitat en un altre lloc web per aconseguir backlinks. Cal seleccionar el bloc que tingui els clients potencials correctes, tingui autoritat i crea un contingut útil.
  • Xarxes socials: en aquest mitjà també es poden col·locar links cap a la pàgina web. Compartir i difondre continguts afavorim el posicionament de la web.

Notícies relacionades