Actualitat
Actualitat
Javajan. Eines per analitzar les millors paraules clau

En el moment de creació d’una pàgina web, un dels factors més importants a tenir en compte és el posicionament SEO.

Per aparèixer a les primeres posicions del buscador de Google és necessari escollir unes paraules clau o keywords especifiques, que defineixin correctament l’empresa i poder estar a les primeres pàgines.

A l’hora d’analitzar aquestes paraules clau, cal posar-se al lloc del client que cerca els nostres productes o serveis, i pensar en les possibles paraules clau idònies, ja que aquestes seran les encarregades d’atreure tràfic de qualitat a la web. També han de descriure i tenir una relació directe amb els productes o serveis.

Per cercar les millors paraules, existeixen diverses eines per analitzar-les, així doncs, a continuació us en deixem tres exemples:

SEMRUSH

SEMrush és l’eina de SEO més completa, la qual estudia les paraules clau de la competència i la seva tendència durant un període de temps determinat, per això és l’eina que ens permet analitzar millor la competència i buscar paraules clau que puguin ser interessants i més bones que els nostres competidors, i per tant, conèixer millor la nostra audiència. També ens permet veure el tràfic web, mostrant-nos l’URL i els anuncis de publicitat dels resultats de cerca, i finalment, ens permet fer-nos una idea del contingut que millor es posiciona en els buscadors.

GOOGLE TRENDS

Google Trends és una eina gratuïta de Google, que ens serveix per comparar la popularitat de cerca de les paraules clau o frases. Amb Google Trends podem conèixer el nivell de cerca d’una keyword especifica durant un període determinat.

La plataforma ens mostrarà diferents gràfics com ara, la popularitat de la paraula clau al llarg del temps, un mapa global per veure la popularitat de la keyword segons la zona geogràfica i els detalls de cerca dins una mateixa regió i un llistat de paraules relacionades a la que hem introduït. Finalment, Google Trends dóna la opció de comparar fins a 5 paraules diferents a la vegada.

GOOGLE KEYWORD PLANNER

Finalment, us exposem una altre plataforma de Google, Google Keyword Planner. És un planificador de paraules clau de Google Ads, el qual permet descobrir idees de paraules clau per qualsevol campanya. La plataforma permet buscar paraules clau o frases relacionades amb el producte o servei, i aquesta cercarà aquelles que siguin més rellevants o s’adeqüin més a la paraula buscada.

També permet comparar tendències de keywords i obtenir suggeriments i la freqüència de cerca de la paraula juntament amb el volum de cerca durant un període de temps. Finalment, permet crear un pla d’aquestes paraules i compartir-lo.

Entradas Relacionadas