
![Javajan. [WEBINAR] Com crear campanyes de màrqueting a LinkedIn](https://javajan.cat/wp-content/uploads/2018/12/webinar-768x4321.jpg)
LinkedIn, la comunitat social orientada a empreses, negocis i ofertes de treball, actualment ja compta amb 590 milions d’usuaris, 7 milions d’empreses, 11 bilions d’aptituds dels usuaris i 15 milions d’ofertes de treball.
Cada dia més, Linkedin s’utilitza per a generar i publicar contingut de qualitat pels usuaris que no pas per cercar ofertes de treball. És per això que cada segon, s’uneixen a Linkedin 2 nous usuaris.
Per realitzar accions de màrqueting, trobem diversos formats disponibles:
- Contingut patrocinat: permet interactuar amb els clients a partir de continguts rellevants. Té un format multi plataforma.
- Formulari natiu: permet a les empreses obtenir un retorn de la inversió de les campanyes a partir de la captació de leads de qualitat.
- Vídeo patrocinat: mostrar vídeos de productes i/o històries que els puguin inspirar, amb un format autoplay. Té un format multi plataforma.
- Carousel Ad: explicar una història de marca d’una forma interactiva, ja que així s’aconsegueix més engagement que no pas amb una imatge estàtica. Aquest format permet captar l’atenció de l’usuari a partir d’una història. Té un format multi plataforma.
- LinkedIn Text Ads: permet la generació de leads de qualitat amb un format senzill. Aquest format és disponible només per a desktop.
- LinkedIn Dynamic Ads: format on es pot personalitzar la creativitat i mostrar-te a l’usuari d’una forma única.
- Sponsored InMail: contactar amb els clients a partir d’un missatge personalitzat i únic al seu correu de LinkedIn. És un format que es basa en accions tàctiques i tan sols permet enviar 1 InMail cada 45 dies a cada usuari.
Pel que fa a les campanyes de màrqueting a LinkedIn, es recomanable seguir els següents passos:
- Analitzar el perfil comprador / definir el perfil del públic.
- Definir l’estratègia i el format.
- Segmentar el públic al qual ens adrecem (fins a 17 camps de segmentació)
- Seleccionar la puja a partir dels objectius de la campanya (puja CPC, CPM o CPV).
- Monitorització de la campanya (en períodes determinats) – analitzar si la campanya funciona i poder conèixer les interaccions que es realitzen.
Nivell d’optimització:
- Targeting – analitzar les audiències i veure d’on prové el tràfic de la web per poder enfocar millor la campanya.
- Puja i pressupost – escollir si es vol realitzar una puja automàtica o manual i revisar la puja per comprovar si és la correcte o cal canviar-la.
- Contingut – analitzar i preguntar-se si el contingut que oferim és personalitzat a la xarxa, si el call to action és fàcil d’identificar o si mostrem allò que ens fa únics.
Finalment, us adjuntem els llançaments recents i els llançaments futurs que estan per arribar durant el 2019.
- Llançaments recents
- Generació de leads amb Dynamic Leads – creació de continguts per descarregar per poder generar leads de qualitat.
- Website demographics – analitzar quin públic visita la web (de quines empreses/sectors/funcions, etc, accedeixen a la web).
- Llançaments futurs
- Company pages
- Sponsored Messaging
- Noves funcions de Targeting
- Lookalike Targeting (2019)
- Retargeting Secuencial (2019)
- Funcions i característiques amb ABM
- Sales Navigator targeting (2019)
- Buyer groups (2019)
- Account readiness ( 2019)
Finalment us deixem l’enllaç del perfil de LinkedIn de Javajan, per si voleu estar al dia de totes les publicacions i novetats: https://www.linkedin.com/company/serveis-d’internet-javajan-sl