Actualitat

Actualitat

Javajan. 6 tips per a les webs del 2017

 

Des de que Tim Berners-Lee va crear la primera pàgina web ara fa 27 anys hi ha hagut una ràpida evolució marcada per les tendències de cada etapa, en el 2017 una pàgina web és indispensable per qualsevol organització que vulgui tenir visibilitat a internet, però ha d’estar actualitzada i oferir a l’usuari una experiència memorable i única.

One page

A dia d’avui hi ha moltes webs que no requereixen presentar gran quantitat d’informació i estructuren tot el seu contingut en una sola pàgina, composada per diferents seccions que van baixant i que estan clarament diferenciades a través del color, o d’altres recursos; solen tenir un menú fixat a dalt, de manera que encara que es baixi sempre es pot tornar al punt d’origen o es pot anar molt fàcilment a les altres seccions.

La imatges són les protagonistes

Un disseny atractiu i visual serà un dels elements fonamentals per aconseguir transmetre sensacions positives i impressionar al navegant. El present i el futur del disseny web es centra en les imatges, en molts casos ocupant tota la pantalla, siguin fotografies o il·lustracions i també vídeos curts, clars i inspiradors. Mostrar el missatge principal a través de slides amb imatges ben treballades i amb poc pes, així com d’icones visuals millorarà l’aspecte de les pàgines web.  El color com a element diferenciador i inspirador serà un altre dels grans protagonistes del disseny web del 2017

Efectes

Les animacions milloraran i faran més memorable el pas de l’usuari per la web. Efectes com el parallax, que fa que a l’entrar en una web i fer scroll sembla que el fons es mogui a una velocitat diferent a la del contingut i així aconseguir un efecte de profunditat i dinamisme. Utilitzar un loader o imatge de càrrega per fer més amable l’espera dels usuaris, l’efecte hover amb el que al navegar pels menús amb el ratolí es produeix un canvi i situa al visitant,  també ajudaran a millorar l’experiència del navegant per la pàgina.

Tipografies i textos curts

Els internautes no tenen gaire temps per llegir, per això és molt recomanable posar-hi textos curts, unes 300 paraules per pàgina seria l’ideal. Les tipografies han de permetre una bona llegibilitat, han de ser clares, diferenciades i pensades perquè es capti de forma ràpida el missatge.

Bona arquitectura de la informació

Totes les webs del 2017 han de tenir usabilitat, és a dir, han de permetre una comprensió clara de l’estructura de la web, la informació ha de tenir una bona arquitectura, la seva jerarquia ha d’estar pensada perquè l’usuari trobi de forma fàcil i intuïtiva el que busca. Els menús no haurien de tenir més de 6 apartats principals, i fixar-los a la part de dalt, o estructurar-los com una “hamburguesa”, mantenint ocults els elements fins que hi hagi una interacció amb ells, poden ajudar a millorar la navegació.

Cal tenir contents als usuaris i a Google

Una web avui ha de ser responsive, és a dir, ha de permetre una correcta navegació i visualització en PC, smartphone o tablet; i especialment cal pensar en aquests dos últims dispositius perquè aproximadament el 70 % dels e-mails i de la navegació social es fa través d’ells. El temps de càrrega de la pàgina no hauria de ser superior a 5 segons, ja que els usuaris no volen perdre temps, i google vol tenir-los contents. Un bon posicionament orgànic o SEO també és un element imprescindible si volem que el buscador més gran del món situï la pàgina en les primeres posicions quan els usuaris fan una busca amb paraules clau.

En definitiva les webs al 2017 han de sorprendre i motivar a l’usuari ja que potser serà el primer o únic contacte que tingui amb l’empresa, i en cap cas pot marxar indiferent. A Javajan us podem ajudar a crear la vostra web ideal, contacteu amb nosaltres i parlem!

Notícies relacionades