Actualitat
Actualitat
Javajan. Quins són els 6 puntals del social media marketing?

 

El social media marketing ha sacsejat els esquemes tradicionals, però ha suposat una gran oportunitat de comunicació bidireccional per les empreses. Hauria de ser una branca més del pla de marketing general, i utilitzar les diferents eines digitals per aconseguir els objectius marcats. Per dur a terme una estratègia de mk digital hi ha 6 puntals bàsics: la web, el bloc, el posicionaments orgànic, les campanyes de publicitats en buscadors, les xarxes socials i les newsletters.

1.- La web és un elements bàsic, un punt de referència en el món on-line en el que les marques poden explicar de forma atractiva i visual qui són, què fan, què venen, quina és la seva ubicació, com contactar, etc. És molt important que la pàgina web busqui la màxima usabilitat, és a dir, que permeti una bona comunicació dels continguts, i una navegació clara i fàcil, cal que hi hagi una bona estructuració de la informació per tal que els usuaris trobin allò que busquen d’una forma clara i senzilla.

2.- El bloc és una eina estratègica per crear una corrent de continguts interessants i motivadors pels usuaris, capaç de despertar el seu interès i de fidelitzar-los amb la marca. El bloc pot formar part de la web, i tindrà un paper fonamental en el SEO, ja que des del panell d’administració es poden treballar les url’s, les paraules clau, els textos, els títols de les fotos, etc, i tot això ajudarà a posicionar-se orgànicament. Serà una de les principals eines per crear contingut fresc i original, i això agrada tant a l’audiència com a Google.

3.- Treballar correctament i constantment el SEO o posicionament orgànic d’una web és imprescindible perquè Google, el buscador més gran del món, tingui en compte les principals paraules clau i continguts a destacar de la marca, i associï la pàgina web amb les busques d’usuaris realitzades a través d’aquestes keywords.

4.- Les Campanyes de publicitat on-line, siguin a través de la xarxa de Google, o de les plataformes de facebook, instagram o twitter per publicar anuncis, són bàsiques per poder fer arribar d’una forma directa i segmentada els continguts als públics adequats, poder ajustar el pressupost als objectius marcats, i el més important, poder analitzar les dades i saber amb exactitud el retorn de les accions.

5.- El treball de community management a les xarxes socials servirà per compartir i viralitzar el valors diferencial de la marca, els continguts del bloc i de la web, però també per fer-ne d’específics per cada plataforma, ja que cada xarxa social requereix un llenguatge concret per comunicar el missatge, buscant crear una comunitat d’usuaris que gaudeixin seguint a la marca i que la sentin pròxima.

6.- Finalment la creació i enviament de newsletters és un altre puntal del social media marketing, permet treballar i analitzar la base de dades de l’empresa, i enviar informació estratègica extreta del bloc, preparada i pensada per obtenir un feedback i uns resultats concrets.

Els 6 puntals del marketing digital s’han de treballar seguint una estratègia que hagi marcat uns objectius i un full de ruta a seguir, caldrà analitzar periòdicament les dades, i modelar les accions en funció de la informació obtinguda. Sense estratègia les empreses es perden i no saben perquè fan les coses, i per tant tampoc poden valorar l’èxit o el fracàs amb criteris vàlids. A Javajan us podem definir la vostra estratègia, crear i treballar les eines de marketing digital més òptimes en cada cas i ajudar-vos a aconseguir els vostres objectius.

Entradas Relacionadas