Actualitat
Actualitat
Javajan. Passos per crear una campanya de Facebook Ads

 

Facebook ja compta amb milions d’usuaris actius al mes a tot el món, és un canal de venda per qualsevol estratègia de màrqueting. És per això, que les campanyes de Facebook Ads cada dia són més necessàries, ja sigui per atreure tràfic a la web o per obtenir més abast a les publicacions.

Per tirar endavant amb una campanya de Facebook cal definir un objectiu, pressupost, tipus de puja, calendari, segmentació, formats i ubicacions. Per tant, és una bona elecció si el pressupost de la campanya és ajustat i el nínxol de mercat és concret. A més té els següents avantatges: creix el nombre d’usuaris actius cada mes, permet triar qui visualitza l’anunci, mesurar el rendiment de la campanya, tenir flexibilitat i permet augmentar el tràfic a la web per un preu baix.

A continuació us presentem els passos per crear una campanya de Facebook Ads:

  1. Elecció de què anunciem

És la pas més important, ja que cal triar què és el que volem promocionar. Facebook t’ofereix diferents opcions: promocionar les publicacions, la pàgina, augmentar la interacció, arribar a més persones, augmentar reproduccions de vídeo, etc.

  1. Creació de l’anunci a partir dels objectius

Cal escollir una de les anteriors opcions per orientar millor la campanya i seguidament anar completant tots els camps necessaris, com ara definir el títol de l’anunci (25 caràcters màxim), crear una descripció (90 caràcters per definir correctament l’objectiu i captar els usuaris) i triar una imatge (120×120 píxels). En definitiva, donar-li forma a l’anunci.

Una vegada fet això, caldrà triar les dates en què volem que comenci i acabi la campanya. Seguidament, tindrem una visualització prèvia de l’anunci i és el moment de modificar qualsevol camp.

  1. Públic

Pel que fa al públic de la campanya, caldrà segmentar l’audiència. La segmentació la podem fer a partir de diverses dades com ara: dades sociodemogràfiques, interessos, pàgines que segueixen o estats sentimentals. També podem crear públics personalitzats per arribar a usuaris específics, com ara pujar base de dades de clients de l’empresa.

  1. Pressupost

Una vegada triat l’objectiu de la campanya i definit el públic objectiu, és l’hora de definir el pressupost de la campanya. Cal triar el pressupost diari que volem gastar i seguidament revisar les dates de la campanya. Tot i això, sempre es pot aturar i reactivar en qualsevol moment, o modificar les dades necessàries.

Finalment, Facebook compta amb “Ads Manager” per fer un seguiment de la campanya i veure el rendiment d’aquesta. Javajan us anima i us pot ajudar a fer una campanya de Facebook Ads per aconseguir més visites a la web o aconseguir més clients.

Entradas Relacionadas