Ja has provat d’anunciar-te a Instagram? Saps quin tipus d’anuncis hi ha? A continuació t’ho expliquem.
Instagram és la xarxa social més utilitzada entre els joves avui en dia, la qual compta amb més de 700 milions d’usuaris i els serveix per publicar imatges o vídeos i compartir-ho amb la seva comunitat d’amistats o altres plataformes socials.
Primer de tot, us exposem algunes estadístiques sobre la plataforma:
- El 59% dels usuaris que utilitzen la plataforma, són d’entre 18-29 anys.
- La plataforma és més utilitzada entre setmana, quan té més interacció.
- Les millors hores per publicar: 2 i 8 del matí i a les 5 de la tarda.
- Un 32% dels adolescents diuen que Instagram és la xarxa social més important.
- Més de 95 milions d’imatges i vídeos es comparteixen durant 1 dia.
- Més de 300 milions d’usuaris comparteixen histories al seu perfil cada dia.
També és interessant saber quins són els avantatges per una empresa tenir un perfil a Instagram:
- Augmenta la visibilitat.
- Crea engagement amb els usuaris.
- Permet promocionar productes fora de la pàgina web.
- Genera tràfic de marca.
- Pots humanitzar l’empresa d’una forma visual.
Seguidament després de veure algunes estadístiques i avantatges per l’empresa, us exposem els diferents tipus d’anuncis disponibles:
- Anuncis amb imatge: Les empreses poden promocionar els seus productes o serveis a partir d’imatges atractives. Format quadrat o horitzontal.
- Anuncis amb vídeo: Creació de vídeos de menys de 60 segons, tot i que els 30 primers segons són els més importants. Ofereixen la mateixa experiència visual que els anuncis amb imatge però aquests tenen so i moviment. Format quadrat o horitzontal.
- Anuncis per seqüència: Pots publicar fins a 5 imatges seguides i els usuaris poden anar passant les imatges, juntament amb un botó de call to action per dirigir-los a la pàgina web per conèixer més informació.
- Anuncis per Stories: Aquest tipus d’anuncis apareixen en pantalla completa a mesura que els usuaris van observant les històries de 24h de la seva comunitat d’amistats. Tenen un gran abast social.
Finalment, els passos a seguir per crear aquest tipus d’anuncis són els següents:
- Creació d’una pàgina i perfil d’empresa.
- Configuració del tipus d’anunci (imatge, vídeo, seqüència o stories).
- Establir un pressupost.
- Publicació de l’anunci.