Comença el 2020 amb un calendari editorial, i que t’ajudi a seguir una estratègia determinada per a totes les teves publicacions del bloc i/o xarxes socials.
El calendari editorial és una eina que et permetrà organitzar tota aquella informació que vols transmetre als teus clients de forma específica i seguir una estratègia de màrqueting de continguts determinada. En aquest calendari és important que es mostri el contingut que publicaràs, on ho faràs, quan tens pensat publicar-ho i qui serà el responsable de crear la publicació.
Com crear un calendari editorial?
- Determina uns objectius: desenvolupa uns objectius abans de començar a preparar els continguts, i que et serveixin per arribar a la meta que vols aconseguir amb les publicacions. A més, pensa a qui anirà dirigida la campanya i fixa la buyer person, juntament amb keywords que defineixin aquesta.
- Busca inspiració i referències pels continguts: cerca continguts similars als que vols publicar al teu bloc o xarxes socials, i que et serveixin de referència. Pots utilitzar eines com ara el Feedly o BuzzSumo per trobar continguts de qualitat.
- Comença a crear el calendari editorial: a partir dels objectius i inspiració en altres publicacions, ja es pot començar a crear el calendari editorial. Tota la informació que hem recopilat cal distribuir-la pel calendari, i es recomanable estructurar-ho de la següent manera:
- Autor: Persona encarregada de redactar la publicació.
- Títol de la publicació: pensa un possible títol per aquella publicació.
- Buyer person: escull a qui anirà dirigit aquell post.
- Call To Action que inclouràs en el teu post.
- Keyword: escollir paraules clau que definiran el post i t’ajudaran a posicionar-lo.
També cal tenir en compte els dies que hi ha més interacció i per tant, augmentar el tràfic a la pàgina web. A més, també és recomanable afegir colors al calendari per fer-ho més visual, així com marcar les dates especials o a tenir en compte durant cada mes.
No sempre cal seguir el 100% el calendari editorial, ja que hi haurà dies que potser voldràs publicar algun contingut abans que el que tenies programat, per tant, sigues flexible en les teves publicacions.