Actualitat
Actualitat
Javajan. Tips per crear un bon calendari editorial

Comença el 2020 amb un calendari editorial, i que t’ajudi a seguir una estratègia determinada per a totes les teves publicacions del bloc i/o xarxes socials.

El calendari editorial és una eina que et permetrà organitzar tota aquella informació que vols transmetre als teus clients de forma específica i seguir una estratègia de màrqueting de continguts determinada. En aquest calendari és important que es mostri el contingut que publicaràs, on ho faràs, quan tens pensat publicar-ho i qui serà el responsable de crear la publicació.

Com crear un calendari editorial?

  1. Determina uns objectius: desenvolupa uns objectius abans de començar a preparar els continguts, i que et serveixin per arribar a la meta que vols aconseguir amb les publicacions. A més, pensa a qui anirà dirigida la campanya i fixa la buyer person, juntament amb keywords que defineixin aquesta.
  2. Busca inspiració i referències pels continguts: cerca continguts similars als que vols publicar al teu bloc o xarxes socials, i que et serveixin de referència. Pots utilitzar eines com ara el Feedly o BuzzSumo per trobar continguts de qualitat.
  3. Comença a crear el calendari editorial: a partir dels objectius i inspiració en altres publicacions, ja es pot començar a crear el calendari editorial. Tota la informació que hem recopilat cal distribuir-la pel calendari, i es recomanable estructurar-ho de la següent manera:
    1. Autor: Persona encarregada de redactar la publicació.
    2. Títol de la publicació: pensa un possible títol per aquella publicació.
    3. Buyer person: escull a qui anirà dirigit aquell post.
    4. Call To Action que inclouràs en el teu post.
    5. Keyword: escollir paraules clau que definiran el post i t’ajudaran a posicionar-lo.

També cal tenir en compte els dies que hi ha més interacció i per tant, augmentar el tràfic a la pàgina web. A més, també és recomanable afegir colors al calendari per fer-ho més visual, així com marcar les dates especials o a tenir en compte durant cada mes.

No sempre cal seguir el 100% el calendari editorial, ja que hi haurà dies que potser voldràs publicar algun contingut abans que el que tenies programat, per tant, sigues flexible en les teves publicacions.

Entradas Relacionadas