News

News

Javajan. Com han canviat els hàbits de compra durant la pandèmia

Després de l’any de pandèmia del Covid-19, els hàbits de consum i el nombre d’usuaris que compren per Internet ha augmentat de forma considerable. Segons una enquesta realitzada per Empathy.co al maig del 2020, afirma que durant els primers mesos de pandèmia un 33% dels enquestats compra una vegada al mes de forma online i un 27% una vegada a la setmana. A més, 7 de cada 10 espanyols confirmen que seguiran comprant de forma online encara que la situació es normalitzi.

Els sectors més beneficiats del comerç online són: els articles d’electrònica, productes d’alimentació, sectors de moda, roba i calçat esportiu, llibres i comandes de menjar a domicili.

 

En les compres online, hi ha diferències generacionals i diferents hàbits de consum, que els expliquem a continuació:

  1. Centennials (1994-2010): és el sector que tots utilitzen Internet, independentment de l’edat. El 56% compren de forma online de manera més habitual i amb més freqüència. Al ser la generació més castigada per la crisi econòmica derivada de la Covid19, 1 de cada 4 espanyols d’entre 18 i 26 anys han perdut la seva feina, per tant, la seva mitjana de consum online no arriba als 50€ i realitzen les compres una vegada al mes.
  2. Millennials (1965-1978): és la generació que consumeix més de forma online amb una freqüència d’una compra a la setmana amb un tiquet mitjà d’entre 50€ i 100€, amb actituds impulsives a l’hora de comprar. Consumeixen amb més freqüència productes relacionats amb la moda, electrònica i roba esportiva, a més de ser la generació que més consumeix delivery.
  3. Generació X (1979-1994): el 81% utilitza Internet habitualment i és la generació que consumeix més productes d’electrònica, moda, electrodomèstics o alimentació. Les seves compres es basen en la practicitat i no a l’impuls i es gasten més de 100€ en 1 de cada 5 compres. És la generació que més s’ha adaptat a l’eCommerce, ja que un 87% dels enquestats afirma comprar per Internet amb més freqüència o igual que abans de la Covid19. Cal afegir, que és la generació que més desconfia a l’hora de proporcionar dades personals a segons quins llocs webs.
  4. Baby-Boomers (1946-1964): el 72% utilitza Internet de forma habitual i és la generació que més li ha costat adaptar els seus hàbits de consum de forma online. El grup de persones d’entre 52 a 65 anys, va realitzar un canvi per involucrar-se al comerç online i un 39% dels enquestats afirma comprar més de forma online que abans de l’inici de la pandèmia. El segon grup de persones, de més de 65 anys, el 36% dels enquestats continua sense comprar de forma online i un 30% compra més habitualment de forma online que abans de la pandèmia. Tot i que, el 68% dels consumidors tornarà a les seves antigues costums de consum.

 

Related posts