Actualitat

Actualitat

Javajan. Tendències en el customer experience

L’experiència de l’usuari cada vegada és més important en les estratègies de les empreses , per això us volem mostrar les tendències més rellevant per aquest any en el customer experience.

El customer experience té com a objectiu oferir el millor producte i aconseguir que la compra sigui inoblidable i recordable. L’experiència inclou accions, com la percepció que té el client sobre els productes, els serveis de l’empresa i la marca a nivell global, per sobretot, que l’experiència d’usuari sigui única des de la primera acció fins a la última interacció amb la marca.

  • Customer First

El customer first va guanyant força dins les estratègies de les empreses, ja que aquestes estratègies es relacionen amb l’objectiu de satisfer les necessitats i desitjos dels clients, gestionar les emocions i mantenir una relació llarga i durable, a més de fer sentir el client part de l’empresa. Per dur a terme aquesta estratègia cal tenir un coneixement profund de l’equip de l’empresa, dels clients i de les accions que volem dur a terme.

  • Xat bots i Intel·ligència artificial

Cada vegada és més important aconseguir una experiència d’usuari òptima i una atenció al client 24/7 en tots els canals. És per això, que les aplicacions d’intel·ligència artificial ja són una realitat. Aplicacions com els xats bots, els portals de veu i els sistemes d’autoservei permeten als usuaris realitzar consultes simples i solucions ràpides, sense intermediaris.

  • Omnicanalitat, una estratègia imprescindible

El consumidor interactua en gairebé tots els canals, siguin directes o indirectes. Un exemple clar és que el client comença la seva experiència d’usuari en un e-commerce o xarxes socials i acabar comprant el producte en una botiga física. És per això que cada dia és més important apostar per la omnicanalitat, un mitjà per arribar al client des del canal online i offline, de forma coordinada i oferint les mateixes experiències d’usuari en tots els canals.

  • Experiència personalitzada

Els usuaris volen experiències ràpides i molt personalitzades, a més de connectar amb les marques d’una forma més personal. Per tant, per part de les empreses és important oferir ofertes/promocions personalitzades segons el públic al qual es dirigeixen o fer arribar missatges/newsletters amb el nom de la persona, entre altres opcions per fer sentir el client part de l’empresa.

  • Journey Analytics

El Journey Analytics o “viatge del client” serveix a les empreses per saber d’on provenen els clients i la seva demanda, a més d’analitzar les seves intencions. Per tant, ens permet perfeccionar els canals i oferir una millor experiència d’usuari.

  • Employee Experience

Employee experience, és una altra tendència que també s’està fent important en el customer experience, ja que cada cop es valora més la implicació de les persones que formen part de l’empresa abans que els clients. Això no significa que es deixin de banda la implicació en satisfer les necessitats dels clients, sinó que, quan obtenim una bona experiència amb els treballadors de l’empresa podem oferir un millor servei i experiència als nostres clients i usuaris.

Notícies relacionades