

El calendari editorial et permetrà organitzar i planificar els continguts que es volen publicar al bloc i a les xarxes socials. Permet que l’estratègia de continguts tingui sentit, i poder alinear les publicacions amb els objectius establerts de màrqueting a les xarxes socials. A més, et facilitarà organitzar-te a llarg termini, definir les audiències, oferir contingut de valor a l’audiència i tenir un ordre i millors idees.
Seguir una estratègia de continguts et pot aportar beneficis com ara: millorar el posicionament SEO, diferenciar-te de la competència, atraure tràfic de qualitat i fidelitzar els usuaris.
A més, un aspecte important a tenir en compte és el nombre de publicacions adequat per a cada xarxa social:
- Facebook: entre 1 i 3 publicacions al dia.
- Twitter: entre 4 i 10 tuits al dia.
- Instagram: entre 1 i 3 publicacions al dia.
- LinkedIn: entre 1 i 3 publicacions al dia.
- YouTube: entre 1 i 4 vídeos al mes.
També us volem mostrar algunes raons per crear i implementar el calendari editorial:
- Permet tenir una vista panoràmica
- Tenir una planificació a llarg termini
- Escollir el moment adequat
- Referència 360º
- Rutina editorial
- Els lectors ho agraeixen
- Ideal per coordinar els col·laboradors
Finalment, en aquests calendaris editorials podem trobar 3 etapes de creació:
- Planificació anual – objectius a llarg termini i una planificació més flexible.
- Planificació mensual – pluja d’idees, temàtiques i cerca de paraules clau.
- Planificació setmanal – generació de contingut.u