Actualitat

Actualitat

Javajan. Per què és important tenir un calendari editorial?

El calendari editorial et permetrà organitzar i planificar els continguts que es volen publicar al bloc i a les xarxes socials. Permet que l’estratègia de continguts tingui sentit, i poder alinear les publicacions amb els objectius establerts de màrqueting a les xarxes socials. A més, et facilitarà organitzar-te a llarg termini, definir les audiències, oferir contingut de valor a l’audiència i tenir un ordre i millors idees.

Seguir una estratègia de continguts et pot aportar beneficis com ara: millorar el posicionament SEO, diferenciar-te de la competència, atraure tràfic de qualitat i fidelitzar els usuaris.

A més, un aspecte important a tenir en compte és el nombre de publicacions adequat per a cada xarxa social:

  • Facebook: entre 1 i 3 publicacions al dia.
  • Twitter: entre 4 i 10 tuits al dia.
  • Instagram: entre 1 i 3 publicacions al dia.
  • LinkedIn: entre 1 i 3 publicacions al dia.
  • YouTube: entre 1 i 4 vídeos al mes.

També us volem mostrar algunes raons per crear i implementar el calendari editorial:

  • Permet tenir una vista panoràmica
  • Tenir una planificació a llarg termini
  • Escollir el moment adequat
  • Referència 360º
  • Rutina editorial
  • Els lectors ho agraeixen
  • Ideal per coordinar els col·laboradors

Finalment, en aquests calendaris editorials podem trobar 3 etapes de creació:

  • Planificació anual – objectius a llarg termini i una planificació més flexible.
  • Planificació mensual – pluja d’idees, temàtiques i cerca de paraules clau.
  • Planificació setmanal – generació de contingut.u

Notícies relacionades