

Una newsletter és una gran eina de màrqueting digital que ens ajuda a comunicar-nos amb els clients, i clients potencials de forma segmentada, i també a captar-ne de nous. L’e-mail màrqueting és una bona eina per fidelitzar clients, i també per aconseguir objectius concrets com nous contactes, formularis, etc.
A continuació us expliquem els factors imprescindibles que ha de tenir qualsevol newsletter:
– Definir uns objectius per tenir present els continguts que es volen enviar.
– Definir unes dates d’enviament (setmanalment, mensualment…) i uns horaris
– Segmentar els clients als quals volem enviar la newsletter.
– Seleccionar el contingut que es vol enviar perquè sigui útil per l’usuari. És important conèixer els interessos dels clients perquè aquest contingut els sigui interessant.
– Pensar en titulars rellevants per cridar l’atenció de l’usuari en un primer moment i que l’usuari no pensi que és spam.
– Realitzar newsletters responsive perquè s’adaptin a qualsevol dispositiu mòbil.
– Acompanyar el text amb imatges rellevants, ja que crida més l’atenció del client.
– Dissenyar una bona capçalera, ja que és el primer que veu el client i decidirà si continua llegint o no. A més, ha de tenir el logotip de l’empresa.
– Dissenyar un bon peu de newsletter per incloure les dades de contacte de l’empresa i l’opció de compartir la newsletter a les xarxes socials o per correu electrònic.
– Incloure un enllaç directe a la pàgina web per tal que els usuaris puguin accedir a llegir la notícia sencera en qualsevol moment.
– Donar l’opció de donar-se de baixa de la newsletter.
– Analitzar resultats i estadístiques un cop fet l’e-mail marketing per comprovar si els resultats són positius o no, i seguir enviant newsletters.
En definitiva, les newsletters han d’impactar als clients, així doncs, per aconseguir bons resultats seria aconsellable seguir alguns punts citats anteriorment.