Actualitat
Actualitat
Javajan. La tendència que canviarà el SEO: el SEO per veu

 

La nova tendència de cerca per veu i el Mobile First tindran presència en les noves estratègies de posicionament SEO aquest 2018.

Les cerques per veu són conversacions bidireccionals i el seu objectiu és ajudar als usuaris a acabar les seves tasques del dia a dia, en temps real. Quan els usuaris realitzen cerques per veu el que volen són respostes directes, i no cerques per paraules clau com en els buscadors.

És per això, que el 2020, el 50% de les cerques serà a partir de la veu. Fet que canviarà el posicionament de Google basat en les paraules clau i la creació de contingut. A més, Google ja ha començat a millorar la identificació dels sons i les màquines estan aprenent a escoltar per tal de saber la ubicació i el context dels nostres sons (el 41% dels adults i el 55% dels joves ja utilitza la veu per realitzar les seves consultes).

A continuació us exposem algunes de les característiques principals de la cerca per veu:

  • Volen donar solució a dubtes concrets: La majoria de les cerques per veu són realitzades per trobar una resposta a un dubte en concret.
  • Tenen major riquesa semàntica: Les cerques escrites es realitzen de forma telegràfica i evitant articles i preposicions, en canvi, les cerques per veu la semàntica i el context tenen més importància.
  • Volen aconseguir entonació: En un futur, a partir de la intel·ligència artificial, seran capaces d’interpretar el nostre estat d’ànim o intencionalitat de la consulta a partir del to de veu.
  • Les preguntes són les protagonistes: Tenen importància, ja que en la majoria de casos quan realitzem cerques per veu volem informar-nos i conèixer informació nova.
  • Tenen un caràcter local: Les cerques per veu són utilitzades per donar respostes útils als usuaris al dia a dia, per tant, la geolocalització té un paper rellevant.

Per concloure aquesta nova tendència, un consell és optimitzar de forma organitzada totes aquelles pàgines internes que podem preveure obtenir cerques per veu, per tal de poder analitzar posteriorment els resultats.

Entradas Relacionadas