

Els xats bots s’estan convertint en una nova forma de contactar amb els usuaris a partir de sistemes d’intel·ligència artificial (IA). Permeten crear missatges automatitzats, personalitzables i de forma instantània per tal que les empreses puguin conversar amb diversos usuaris.
Són creats per portar a terme funcions d’atenció al client d’una forma més ràpida i senzilla, per tal de poder resoldre dubtes i necessitats d’una persona.
Tenen els següents avantatges a l’hora d’incorporar-los:
- Permeten respostes immediates: tenir una atenció al client personalitzada mitjançant el xat les 24 hores el dia i els 7 dies a la setmana.
- Conèixer millor els clients: pots observar la procedència demogràfica, el sexe i l’edat, conèixer els dubtes i preferències del target, etc. Informació que serà de gran valor per adaptar els productes i serveis per l’empresa.
- Augment de vendes: interactuar amb els clients de manera natural i pròxima, realitzant preguntes per identificar els seus gustos i preferències.
També podem trobar diferents tipus de xat bots segons la seva funcionalitat i la relació amb el client, com ara:
- Atenció al client: atenció més personalitzada entre l’usuari i l’empresa, per aportar solucions a problemes o dubtes.
- Temàtica: xats on s’exposen les últimes notícies o informacions sobre temes d’interès.
- Entreteniment: oferir contingut divertit o humorístic als clients.
Amb el desenvolupament d’aquests xats bots podràs:
- Conèixer l’audiència
- Atenció 24 hores
- Aportar solucions
- Interaccions personalitzades
- Analítica de dades
Finalment, hi ha diverses eines que et permeten configurar aquests xats bots de manera fàcil i sense tenir coneixements de programació com ara: Wit.ai o Smooch. A Javajan us podem ajudar a configurar aquests xats de manera ràpida i senzilla.