Actualitat

Actualitat

Javajan. Què és el Voice Commerce i com influirà en l’ecommerce?

Els constants canvis que va patint el sector del comerç electrònic i el fet que cada cop vagi en augment o apareguin noves tendències, una de les raons podria ser l’entrada del voice commerce.

El Voice commerce o comerç per veu, a principi d’any es va posicionar com una de les majors tendències en el sector del comerç, i es refereix a l’assistent de veu per realitzar compres online, lligada als dispositius com ara Google Home o Amazon Echo, els quals serveixen de guia pel client durant tot el procés de compra del producte o servei.

Amb l’aparició d’aquesta nova tendència, les marques i empreses es veuen obligades a adaptar les seves estratègies comercials davant aquests dispositius de veu, ja que la manera de buscar i triar productes canviarà totalment, per tant, caldrà actualitzar les estratègies de posicionament.

A més de canviar la forma de treballar de les diferents empreses, també canviarà en la manera de comprar dels usuaris. Segons dades d’un estudi, el 35% dels usuaris que utilitza aquests dispositius es sent còmode accedint a informació sobre productes a través d’aquests altaveus, tot i que només un 10% està còmode comprant productes d’aquesta forma, ja sigui perquè els provoca desconfiança, no veuen segur el procés de compra o tenen por a equivocar-se a l’hora de comprar el producte o que en comprin més d’un.

Per tant, afirmen que aquesta tendència anirà en augment en les compres que impliquin l’adquisició de productes o serveis ja consumits prèviament.

 

 

Notícies relacionades