

El newsjacking és una estratègia de màrqueting per aprofitar les notícies d’actualitat i poder generar contingut per crear una notícia per a la nostra empresa i donar-nos a conèixer.
Newsjacking = “news”: notícies + “hijack”: segrestar. Per tant, significaria segrest de notícies. Va ser creat per David Meerman Scott i ho defineix com: “el procés mitjançant el qual injectes les teves idees a les últimes notícies, en temps real, per tal de generar cobertura de mitjans de comunicació per a tu o per a la teva empresa.”
A partir de les xarxes socials i la tecnologia en general, els usuaris i empreses poden conèixer les notícies més rellevants i tendències actuals per poder informar-se i crear contingut de qualitat i d’interès per compartir a la comunitat d’usuaris.
Per tant, a continuació us exposem alguns dels avantatges que ens aporta el newsjacking:
- Cridar l’atenció als usuaris: si coneixem els nostres usuaris, els podrem oferir contingut adequat i dirigit especialment a ells.
- Conversar amb els usuaris
- Guanyar credibilitat: si mostrem als usuaris que compartim i generem contingut de les últimes tendències i notícies, aconseguirem crear credibilitat entre els usuaris.
- Entretenir als usuaris: generar contingut divers, fins i tot amb humor, perquè els usuaris el puguin comparteixin.
- Generar oportunitats de venda: a partir d’aquesta tècnica podem aconseguir leads i que aquests es converteixin en futurs clients de la marca.
A més de les avantatges que ens pot aportar el newsjacking, també cal tenir en compte què és el que necessiten per utilitzar bé la tècnica i generar interès.
- Cal ser ràpid, ja que no és lògic publicar o generar una notícia que fa dies que ha succeït.
- Cal ser creatiu, per poder generar interès i destacar en comparació a la resta d’empreses i marques que realitzen el mateix.