Actualitat
Actualitat
Javajan. Black Friday: l’oportunitat dels negocis online

Què és el Black Friday?

El Black Friday o divendres negre (29 de novembre), es duu a terme l’últim divendres de novembre i s’ha convertit en una tradició pel comerç offline i online.

Té el seu origen als Estats Units, concretament els anys 60 a Filadèlfia, on té lloc l’endemà d’Acció de Gràcies, la festivitat nortamericana per excel·lència. Aquesta data és on s’inicia la campanya de compres de nadal i les botigues aprofiten per oferir promocions i descomptes en determinats productes. A més, el Black Friday marca l’inici d’augment de les vendes en la majoria dels comerços online.

Consells pel dia del Black Friday en el teu comerç online:

A continuació us oferim una sèrie de consells per tenir en compte el dia del Black Friday en els vostres e-commerce i que us puguin servir d’ajuda.

  • Dissenya i planifica correctament les teves estratègies, ofertes i promocions: s’aconsella pensar estratègicament els descomptes i promocions que es volen oferir en aquesta data i treure el màxim rendiment del negoci. L’ideal seria poder combinar un descompte general amb promocions especials de productes que tenen elevades vendes i una alta demanda per la majoria d’usuaris.
  • Revisar amb anterioritat el funcionament de l’ecommerce: cal revistar amb antelació que l’ecommerce aguantarà l’increment del tràfic a la web i no ens portarà problemes. És per això, que es recomana revisar el procés de compra realitzant simulacions de compra.
  • Tenir en compte els recursos necessaris per a aquesta data: cal tenir present l’espai i personal per poder enviar totes les comandes realitzades en aquesta data. Per tant, cal assegurar-te que tens un bon estoc de productes i un personal qualificat i disposat per enviar aquestes comandes en el menor temps possible.
  • Allarga l’últim divendres de novembre: molts comerços online aprofiten aquesta data per allargar les seves vendes durant tot el cap de setmana, i així aconseguir el major nombre de clients que compren al nostre e-commerce.
  • Utilitza les estratègies de màrqueting que millor s’adaptin al teu negoci online: utilitza les xarxes socials com Facebook, Instagram, Twitter, etc per promocionar el teu e-commerce i donar-te a conèixer per aquells clients que mai han comprat els teus productes o serveis. És una oportunitat per preparar una campanya de publicitat de pagament, imprimir baners o cartells creatius, repartir flyers, etc amb la finalitat de donar-te a conèixer entre el major nombre d’usuaris.
  • Oferir un bon servei al client: el fet que aquesta data genera molt tràfic a la pàgina web, és important oferir un servei de qualitat al client i que aquest es senti còmode comprant en el nostre e-commerce i aconseguir una possible fidelització.

Entradas Relacionadas