Actualitat

Actualitat

Javajan. Aplicacions mòbils: Com promocionar una app?

 

Esteu pensant en desenvolupar una aplicació mòbil? Sabeu quins són els punts essencials per crear-la? I els possibles canals per promocionar-la? A continuació us deixem alguns consells perquè la vostra aplicació sigui tot un èxit.

L’essencial a l’hora de crear una aplicació mòbil és tenir clara la imatge d’empresa que es vol transmetre i que els usuaris s’hi puguin sentir identificats. Així doncs, cal dissenyar un logotip original i rellevant, junt amb un nom que sigui fàcil de recordar, curt i atractiu. També és important comptar amb una petita descripció informativa per tal que l’usuari entengui en un primer moment de què tracta l’App i la descarregui a l’instant.

A part del disseny de l’aplicació, cal tenir present el públic objectiu al qual es dirigeix, ja que és el punt més important a tenir en compte per poder aconseguir bons resultats. Hem d’aconseguir que aquest target es fidelitzi amb la marca i s’hi senti identificat. Un cop analitzat aquest públic, ens servirà per poder fer promoció a través de les xarxes socials, tot i que prèviament caldrà saber en quina xarxa social interactua el públic.

A més de promocionar l’aplicació a les xarxes socials, també és recomanable utilitzar una bona eina de màrqueting digital com és l’e-mail màrqueting. Per enviar aquestes newsletters és important tenir una pàgina web d’empresa perquè els clients es puguin subscriure i rebre notícies de la marca. Un cop aquests clients es fidelitzin a la marca, serà un altre canal interessant per promocionar l’aplicació mòbil, ja que a partir d’aquestes newsletters rebran tota la informació sobre el llançament de l’app, les novetats, les actualitzacions, entre d’altres.

Un altre canal per promocionar l’app, pot ser a partir de la premsa, la inscripció a diversos certàmens o premis que puguin donar a conèixer millor l’aplicació. També es podria fer a partir de la promoció In-app (promocionar l’app dintre de una altre).

Finalment, a part de promocionar l’aplicació online, tindrem en compte l’ASO (Posicionament per les aplicacions mòbils) que ve a ser el mateix que el posicionament web SEO, però aquest ens permetrà posicionar l’aplicació a les botigues virtuals com ara Google Play Store o App Store.

Notícies relacionades