Actualitat

Actualitat

Javajan. M-commerce: la seva importància en el comerç online

Què és l’m-commerce?

M-commerce o comerç mòbil, és tracta d’una tendència en el comerç electrònic utilitzant els dispositius mòbils, en navegadors o una aplicació, com a mitjà per una compra online.

Aquesta nova tendència ha aparegut a causa de l’alta demanda d’aplicacions de pagament per telèfons dels usuaris, el ràpid creixement del consum de dispositius mòbils, la major confiança per part dels usuaris a comprar per Internet i la millora de seguretat.

A continuació us volem oferir una sèrie d’avantatges i inconvenients del m-commerce:

Avantatges

  • No necessita desenvolupament addicional i es pot utilitzar en qualsevol navegador mòbil.
  • Amb l’aplicació mòbil simplifiquem i agilitzem el procés de compra.
  • Les Apps tenen un disseny responsive i una velocitat de càrrega més ràpida.
  • Permet segmentar l’audiència per edat, geografia, sexe, etc.
  • Pots oferir un nou canal de venda i oportunitat de negoci, i així arribar al màxim de consumidors pels teus productes i serveis.
  • Flexibilitat horària, ja que el consumidor pot visitar la informació en qualsevol moment i lloc a través del seu dispositiu mòbil.

Inconvenients

  • Si la pàgina web té molta informació, la velocitat de càrrega serà més lenta, i comportarà la pèrdua de clients i un mal posicionament a Google.
  • La versió responsive no sempre conté tots els elements de la pàgina web, i per tant, podem perdre alguna informació respecte la competència com ara, filtres o buscadors.
  • Al desenvolupar l’aplicació mòbil, caldrà adaptar-la segons el sistema operatiu (iOS i Android), i per tant, el preu de desenvolupament serà més elevat.
  • En alguns casos, els usuaris prefereixen comprar els seus productes online des dels ordinadors, ja que els ofereix més confiança.

Notícies relacionades