Javajan

Història d’un logo

Alguns de vosaltres, tant si ja ens coneixeu com si és la primera vegada que heu entrat a la nostra web, igual us heu fixat que el nostre logo està envoltat per una espècie de Tetris de rectangles de diferents colors.

Lògicament, pocs de vosaltres o gairebé ningú (fins i tot gran part del personal de la nostra empresa), s’imagina el rerefons que amaga aquest disseny aparentment inconnex amb el nom de l’empresa i amb l’empresa mateixa.

Doncs bé, ha arribat el moment de desvetllar el seu significat:

Cada color, cada rectangle, representa un servei dels quals oferim

Ho sabem, aparentment, semblen un conjunt de colors plans, sense relleu, sense detalls, una simple “guarnició o acompanyament” del nom Javajan, però si fixeu bé la vista en un d’ells i, ho contempleu amb paciència, convicció i determinació descobrireu que talment com succeeix en contemplar els ulls d’algú des de molt a prop, lentament, el pixelat es va liquant, es va arremolinant i llavors succeeix:

Veiem la veritable persona que dóna color a aquest color

O en el nostre cas, les veritables persones que donen color a cadascun dels nostres serveis. Persones amb paciència, convicció i determinació, per a fer amb els nostres clients el que vosaltres acabeu de fer amb el nostre logo:

Veure més enllà del que salta a la vista

I per què us expliquem tot això?

Per a fer-vos veure amb el nostre propi exemple, la importància de gairebé tot en el món digital.

Des d’un logo fins a una web. Des d’un eslògan fins a una imatge corporativa. De tot el que pot afectar la vostra marca, del que pot donar-li valor o treure-li, del que pot donar-li visibilitat, del que pot proporcionar-li credibilitat i del que us la pot arrabassar.

Totes les persones estem plenes d’històries, fetes d’històries. També és així amb qualsevol empresa o negoci. Aquest és en realitat el millor punt de partida de qualsevol estratègia de màrqueting; fer sentir a la gent que forma part d’una història.

Per això el Màrqueting digital, ha de ser molt més que una façana, perquè com amb tot a la vida la realitat sempre acaba superant la ficció i amb el temps s’acaba albirant que no era or tot el que relluïa.

Un logo és com la bandera d’un país, una cosa amb la qual t’identifiques, del que formes part, per això comprometre’s amb uns valors, ser fidels a una filosofia de treball i disposar d’un grup humà involucrat resulta tan reconfortant, perquè només si et sents com a casa, pots pretendre que els teus clients sentin el mateix que tu.